
Barnkonsekvensanalys Kortedala Underlag till en kulturkonsekvensanalys i Kortedala. Med syfte att få in kulturen redan i ett tidigt planeringsskede och att därmed kunna påverka planerna i större utsträckning.
​
På uppdrag av Stadsbyggnadskontoret - Göteborgs Stad och Göteborgs stad - Kulturförvaltnignen. Genomfört 2018




Lyft din blick Västra Göteborg är en stadsdel med stor variation inom arkitektur, landskap och identitet.
​
Med arkitektur som tema skapas förutsättningar för kulturella utbyten och samverkan mellan elever i årskurs fyra från olika områden i stadsdelen. Eleverna introduceras till varandras närmiljö vilket skapar en bättre förståelse för varandras livsvillkor. Det blir ett möte mellan hemma och borta, en guidning av elever för elever.
Lyft din blick är ett gränsöverskridande Skapande skola-projekt som ger förutsättningarna för att förstå, analysera och kommunicera arkitektur och närmiljö. Genom kreativa processer med interaktiva arkitekturvandringar, workshops och platsspecifika analysmetoder lär sig eleverna kommunicera och diskutera arkitektur ur en kritisk synvinkel.
​
Stöd av Skapande Skola.
Med Kannebäckskolan och Kalvhagskolan
Genomfört 2018






Barnkonsekvensanalys Hammarkullen
​
Dialogprojekt med barn och unga avseende strukturplan och detaljplaner i Hammarkullen, Göteborg.
Genom kreativ dialog och vandringar i närområdet, kartläggs barns rörelsemönster i Hammarkullen samt identifiering av barns perspektiv kring hur platser i området fungerar. Arbetsmaterialet ligger som underlaget för att komplettera en fördjupad Barnkonsekvensanalys.
​
Under projektet finns också följeforskning:
Göteborgs Universitet - Forskningsprojekt för att öka barns delaktighet i stadsplanering.
​
dialog / stadsutveckling
​
på uppdrag av // Stadsbyggnadskontoret
Med; Hammarkullenskolan, Emmaskolan, Nytorpskolan
Genomfört 2018








Skogen Vid ett antal workshop-tillfällen fick vi möjlighet att träffa några av barnen och pedagogerna på Sagolundens förskola för att arbeta med en naturtomt bredvid deras gård.
Syftet med dialogprocessen var att, tillsammans med barnen, förmedla hur platsen används och hur den skulle kunna utvecklas till föräldrarna i Föräldrakooperativet. Det var sedan de som har förverkligat barnens tankar och idéer.
​
Genom att arbeta med en dialogprocess kunde föräldrarna ta vara på växtlighet som barnen använder sig av och utveckla aktiviteter och platser som barnen själva har visat på är viktiga för dem.
​
Västra Götalandsregionen och Göteborgs stad. Genomfört 2019
Med Meredith Williams och Natalie Novik.



Backaplan Kulturhus Genomfört 2016 och 2018. Genom generationsöverskridande informativa och kreativa aktiviteter mellan seniorer och skolklasser formades en plats för dialog med fokus på Backaplans nya Kulturhus.
Utgår från tema "in/utgång", undersöka och samtal mellan seniorer och eleverna om olika viktig ämnen, som offentlighet och tillgänglighet.
​
Uppdraget är en del av en större samverkan inom staden med kommunstyrelseuppdraget Åldersvänliga Göteborg, Kulturförvaltningen Gestaltad stad och följeforskning av Natalie Davet och Jon Geib. Med Jacob Michelsen från RISE.